İnternet ortamında reklam içeren bir videonun paylaşılması durumunda yaptırıma maruz kalmamak için söz konusu reklamın etiketlenmesi gerekiyor. Temmuz 2017’de yayınlanan Rehber, Youtube kanalı ve video blog sahibi olanların gizli reklam, ürün yerleştirme ve sponsorluk konularında Norveç Yayıncılık Yasası’na uygun faaliyette bulunmalarına destek olma amacını güdüyor.

“Youtube’da Reklam Etiketleme” ve “Sosyal Medyada Reklam Etiketleme” olmak üzere iki açıklayıcı video da içeren Rehber, youtube gibi video paylaşım platformlarını da kapsayan Avrupa Komisyonunun yeni Görsel-İşitsel Medya Hizmetleri Direktif teklifine de uyum sağladı.

Neredeyse her bireyin birer içerik üreticisi olduğu günümüzde, bu düzenleme ve bilgilendirmeler gün geçtikçe daha çok önem arz eder hale geliyor.

Rehber için tıklayınız.

Alıntı yapılan haber için tıklayınız.