Facebook ve sekiz Fransız medya kuruluşu (Le Monde, Agence France-Presse, BFM-TV, France Télévisions, France Médias Monde, L’Express, Libération, and 20 Minutes) kullanıcıların sahte olduğuna inandıkları bilgiyi raporlayabilmeleri için güçlerini birleştirdi. İnternet kullanıcıları tarafından tespit edilen linkler, projeye ortak olan medya kuruluşlarının erişip söz konusu bilginin doğruluğunu teyit edebilecekleri bir portalda toplanacak. Bu medya kuruluşlarından ikisi bildirilen içeriğin sahte olduğu sonucuna varırsa bunu ispatlayan linki portala ekleyecekler. Bu işlemden sonra kullanıcı, ilgili içeriğe eriştiğinde durumu açıklayan bir ikonla karşılaşacak. Kullanıcının bu içeriği paylaşmak istemesi durumunda ise, ekranında konuyla ilgili uyarı metni içeren bir pencere açılacak. Legipresse'in haberine göre benzer bir uygulama, Aralık 2016’da ABD’de beş medya kuruluşunun desteğiyle gerçekleştirildi, bir başka uygulamanın da Almanya’da hayata geçirilmesi planlandı.

Bu çalışmayla eşzamanlı olarak First Draft ve Google’ın medya bölümü Google Media Lab, 6 Şubat 2017’de “CrossCheck” adlı ortak denetim platformunu tanıttılar. Fransa cumhurbaşkanlığı seçimlerinden önce açılan platformda amaç, yanıltıcı bilginin çevrim içi dolaşımını kontrol altına almak. AFP, Les Echos, Le Monde, France Télévisions, ve La Provence’ın da dâhil olduğu 16 editoryal grup bu projeye ortak oldu. Kullanıcı, İnternette şüpheli bulduğu içeriği platformda rapor ederek, CrossCheck ortağı medya kuruluşlarının konuyu araştırmalarını sağlayacak. Kullanıcı, konuyla ilgili olarak doğrudan platform üzerinden yanıt alabilecek.

Legipresse haberinin tamamı için tıklayınız.