İngiltere yayıncılık düzenleyici otoritesi OFCOM’un (Office of Communications) son araştırmasına göre, 5-15 yaş grubundaki çocukların ve gençlerin internet kullanımı haftada ortalama 15 saate ulaşıyor.
OFCOM’un 16 Kasım 2016 tarihinde yayınlanan “Çocuklar ve ebeveynler: Medya Kullanımı ve Tutumları” konulu araştırması, 5-15 yaş aralığındaki gençlerin internet kullanımının haftada ortalama 15 saate ulaşarak rekor seviyeye yükseldiğini ve bu sürenin televizyon karşısında geçirilen zamanın ilk defa üzerine çıktığını gösterdi.
Araştırma bulguları, 3-4 yaş grubundaki çocukların dahi haftalık ekran karşısında bulunma sürelerinin geçen seneye göre 1 saat 30 dakika artarak 8 saat 18 dakikaya ulaştığını ortaya koydu.
OFCOM’un verilerine göre 5-15 yaş aralığındaki çocukların internet kullanımı her ne kadar televizyon izleme süresinin üzerine çıksa da on çocuktan dokuzu genellikle her gün televizyon izliyor. Araştırma verileri, bu çocukların çoğunluğunun 18:00 – 21:00 saatleri arasında, yani en çok izlenen zaman diliminde televizyon karşısında olduğunu gösteriyor.
Ayrıca, 12-15 yaş arası internet kullanıcılarının yarısından çoğu, çevrimiçi reklamların kişiselleştirilebileceğinin, video blog sahibi olan “vlogger”ların çeşitli markaları sayfalarında sunarak desteklemek üzere ücret aldığının, yani bunların reklam olduğunun farkındalar. Diğer taraftan, 8-11 yaş aralığı çocukların %24’ünün, 12-15 yaş aralığı çocukların ise %38’inin sponsor linkleri ayırt edebildikleri verisi, birçok çocuğun Google arama motorundaki reklamların farkına varma konusunda yardıma ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor.
Çocukların çevrim içi güvenliği konusunda ise araştırma bulguları, 8-15 yaş aralığındaki on çocuktan dokuzunun bu konuda anne, baba ya da öğretmenleriyle konuşmuş olduğunu gösteriyor.
OFCOM haberi için tıklayınız.
OFCOM raporu için tıklayınız.