Yetişkinlerin medya okuryazarlığı yetkinliğini inceleyen raporda 16 yaş ve üzeri kesimin medya kullanımı ve tutumları, 2017 sonbaharında hazırlanan bir önceki rapor verileriyle karşılaştırmalı olarak ele alındı. Sektör, paydaşlar ve tüketiciler için bir referans olan rapor aynı zamanda yayıncılık sektörünü düzenleyen Ofcom için de önemli bir kaynak olma özelliğini taşıyor.  

İngiltere’de 2017 yılında mobil İnternet kullanımı bir önceki yıla oranla artış gösterdi. Yetişkinler, yüzde 70’lik bir oranla internete ev, işyeri ya da okul ortamı dışında akıllı telefonlarından bağlanıyor. Daha önce internet erişiminin olmaması rahatsızlık verici olarak nitelendirilirken, çalışma hayatını akıllı telefonla sürdürenlerin sayısının artması sebebiyle mobil internet erişiminin şimdi hayati önem taşıdığı belirtiliyor. Bunun yanında neredeyse beş kişiden üçü, akıllı telefonunu biniş kartı veya bilet olarak kullanıyor.    

Raporda, 2016’dan bu yana İngiltere’deki yetişkinlerin daha az yayın akışlı televizyon izledikleri, bunun yerini isteğe bağlı yayın hizmetleri ya da Amazon Prime ve Netflix gibi internet televizyonlarının aldığı verisine ulaşılıyor. Ancak televizyon, habere ulaşmada halen öncelikli cihaz olma özelliğini koruyor.

Sosyal medya konusunda ise Facebook’un popülaritesini 2016 yılından bu yana WhatsApp karşısında kaybettiği dikkat çekiyor.   

İçerikle ilgili sonuçlara gelince; internet kullanıcılarının neredeyse yarısı, nefret içeriği ile karşılaştıklarını, nefret içeriği ile karşılaşan beş kişiden ikisinin internet sitesine yorum yaparak ya da şikâyet ederek bu konuda harekete geçtiği, üçünün ise içeriği görmezden gelerek hiçbir şey yapmadığı görüldü.

Her şeye rağmen, internet kullanıcılarının yüzde 62’si, çevrimiçi olmanın avantajlarının dezavantajlarına nazaran daha ağır bastığı konusunda hemfikir. Beş kişiden dördü, yeni iletişim yöntemlerinin hayatı kolaylaştırdığını düşünüyor.

Araştırma raporuna ulaşmak için tıklayınız.