İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından organize edilen Medya Okuryazarlığı etkinlikleri kapsamında Muazzez Karaçay İlkokulundan gelen birinci sınıf öğrencilerine Üst Kurulumuzun Konferans Salonu’nda Medya Okuryazarlığı eğitimi verildi.
“Medya Okuryazarlığı bilinçli bir şekilde medyayı takip edebilmeniz için öğreneceğiniz bilgilerin bütünüdür”
“Medya Okuryazarlığı Haftası” dolayısıyla İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi tarafından düzenlenen etkinlikte konuşan Üst Kurul Başkanı Şahin, öğrencilerle Üst Kurulda bir araya gelmekten duyduğu memnuniyeti ifade ederek şunları söyledi:
“Radyo ve Televizyon Üst Kurulunu buradaki etkinliklerle az da olsa sizlere tanıtabildiysek ne mutlu bize. Aslında bugün burada olmamızın asıl amacı “Medya Okuryazarlığı Haftası”. Medya Okuryazarlığı sizin bilinçli bir şekilde medyayı takip edebilmeniz için öğreneceğiniz bilgilerin bütünüdür. Eğer burada konuyla ilgili size bir ışık tutabildiysek ne mutlu bize.”
Eğitimler sayesinde medya içeriklerinin faydalı ve zararlı yönlerini ayırt edebilecekler
Eğitimin açılışında konuşan İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkan Yardımcısı Feyza Gizligider, televizyon ve radyonun biz farkına varsak da varmasak da birçok şeyi öğrendiğimiz kaynaklar olduğunun altını çizdi. Medyada bulunan bir içeriğin faydalı ya da zararlı olduğunun incelenip algılanabilmesi için medya okuryazarlığı kavramının anlaşılması gerektiğinin üzerinde duran Gizligider, ”Bu eğitimler yoluyla sizlere bu beceriyi kazandırmaya amaçlıyoruz.” dedi.
İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi personeli tarafından eğitime katılan öğrencilere, medya okuryazarlığı anlatıldı. Sunumlarında RTÜK’ün yayıncılığı düzenleyen ve denetleyen rolüne değinerek “Akıllı İşaretler” ve “İyi Uykular Çocuklar” animasyonu hakkında bilgi verdiler. Arkadaş seçiminde dikkat edilen dürüst ve güvenilir olma, iyi vakit geçirme gibi kriterlerin medya içeriklerinin seçiminde de geçerli olduğuna dikkat çekip, medya okuryazarlığına bu gözle yaklaşmanın zararlı içerikleri ayırt edebilmede kolaylaştırıcı bir işlevi olabileceğini söylediler. Öğrencilere geleneksel çocuk oyunlarını anlatarak, medya okuryazarlığıyla ilgili sunumda anlatılan konuları bilmece, bulmaca ve cümle tamamlama ile birleştirerek öğrencilerin neşeli zaman geçirmesini sağladılar.
Yeni “Rtük Gönüllülerimiz” oldular
Sunumların sona ermesiyle öğrenciler hazırlanan etkinlik alanında kodlama, test çözme, boyama gibi etkinliklerle sunumlar boyunca öğrendiklerini uygulama fırsatı buldular. Türkiye’de Medya okuryazarlığının gelişimini özel hazırlanan panodan takip eden öğrenciler, Türk Sineması’nın bilinen filmlerindeki kesitlerden oluşturulmuş dekorda hatıra fotoğrafı çekildiler. Etkinliğe katılan her öğrenciye birer katılım sertifikası ve “RTÜK Gönüllüsü” rozeti verildi.Artık onlarda birer RTÜK Gönüllüsü!
RTÜK “Medya Okuryazarlığı Haftası” dolayısıyla yapılan etkinlikler basında da yer buldu.
https://www.trthaber.com/haber/turkiye/rtukten-ogrencilere-medya-okuryazarligi-egitimi-409125.html ( Trt Haber)
https://www.aa.com.tr/tr/egitim/rtukten-ogrencilere-medya-okuryazarligi-egitimi/1423639 ( Anadolu Ajansı)
https://www.ntv.com.tr/egitim/ilkokul-ogrencilerine-medya-okuryazarligi-egitimi,umdOA6nbWE26s0iY2hx05Q (NTV Haber)