Medya Okuryazarlığı Logosu
Medyanın hayatımızdaki yerinin artması nedeniyle, artık sadece TV izleyicileri değil, cep telefonu, tablet ya da bilgisayar aracılığıyla internete bağlanan, dijital içerikleri takip eden, sosyal medyayı etkin olarak kullanan herkes günün büyük bir bölümünde çeşitli biçimlerdeki sayısız medya mesajına maruz kalmaktadır. Bunca mesaj yoğunluğu içerisinde güvenle yol almak, medya mesajlarına ulaşmak ve onları doğru çözümleyebilmek medya okuryazarlığı becerisi gerektirmektedir.
Medya Okuryazarlığı, yazılı ve yazılı olmayan, çeşitli biçimlerdeki (televizyon, video, sinema, reklâmlar, internet v.s.) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği kazanabilmektir. Medya okuryazarlığı becerisiyle donatılmış çocuk ve gençler yoğun medya mesajları arasında güvenle yol alabilirler.
M, O ve Y harflerinin bir araya gelmesinden oluşan medya okuryazarlığı logosu bu temel yaklaşımdan esinlenilerek, Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin desteğiyle hazırlanmıştır. “Okur” sözcüğünün “O” harfi, iç içe geçen “M” ve “Y” harflerinden oluşan emniyet kemeriyle bağlanarak, yoğun mesaj ortamında güvenle yol almayı sembolize eden bir trafik işaretine benzetilmiştir.
Medya Okuryazarlığı logosunun tasarımında rol alan Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi Eski Dekanı Prof. Dr. Erol Nezih Orhon’a ve fakülte öğrencilerine katkılarından dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz.