Fazlasıyla bilgi kirliliğine maruz kaldığımız günümüzde medyaya güven, medya ve takipçileri arasındaki ilişkide büyük bir rol oynuyor. Bu güven seviyesini ölçmek, kamuoyunun medya kuruluşlarına yönelik algısında meydana gelen dönüşüm açısından önem arz ediyor. Avrupa genelinde medyaya güven konusu, Avrupa Yayın Birliği (European Broadcasting Union – EBU) tarafından 23 Mayıs 2017 tarihinde yayınlanan “Medyaya Güven 2017” Raporuyla kamuoyuyla paylaşıldı.

Raporun kilit sonuçları şu şekilde:

- Anket yapılan 33 ülke içinde en çok güvenilen medya 21 ülke için radyo, 11 ülke için televizyon.

- Geleneksel ve yeni medya arasındaki uçurum büyümekte: Bir önceki yıla oranla geleneksel medya güven seviyesini yükseltmişken yeni medya (İnternet ve sosyal ağlar) güven kaybetmiş durumda.

- En az güven duyulan medya sosyal ağlar ve yazılı basın: 33 ülkenin 17’sinde sosyal ağlar en az güvenilen medya konumunda. Bu 17 ülkenin çoğunluğu Batı Avrupa ülkeleri. Yazılı basın ise, çoğunluğu Doğu Avrupa’dan olan 13 ülkede en az güven duyulan medya.

- Güvenilirlik, beş medya kategorisini benzer etkilemekte: 33 ülkenin 15’inde beş medyanın güven endeksinin düşüşte olması güvenilirliğin medya bazında değişmiyor olduğunu, bir bütün olarak medyayı etkileyen dış faktörlere göre değişim gösterdiğini ortaya koyuyor.

Sonuçlar bir önceki yılın raporuyla karşılaştırıldığında geleneksel medyaya (televizyon ve radyo) ve yazılı basına güven artarken yeni medyaya (İnternet ve sosyal ağlar) güvenin düşüş gösterdiği gözlemleniyor. 

Alıntı yapılan haber için tıklayınız.

2017 yılı raporu için tıklayınız.

2016 yılı raporu için tıklayınız.