İngiltere yayıncılık düzenleyici otoritesi OFCOM’un (Office of Communications) son araştırmasına göre, 5-15 yaş grubundaki çocukların ve gençlerin internet kullanımı haftada ortalama 15 saate ulaşıyor.
OFCOM’un 16 Kasım 2016 tarihinde yayınlanan “Çocuklar ve ebeveynler: Medya Kullanımı ve Tutumları” konulu araştırması, 5-15 yaş aralığındaki gençlerin internet kullanımının haftada ortalama 15 saate ulaşarak rekor seviyeye yükseldiğini ve bu sürenin televizyon karşısında geçirilen zamanın ilk defa üzerine çıktığını gösterdi.
Araştırma bulguları, 3-4 yaş grubundaki çocukların dahi haftalık ekran karşısında bulunma sürelerinin geçen seneye göre 1 saat 30 dakika artarak 8 saat 18 dakikaya ulaştığını ortaya koydu.
OFCOM’un verilerine göre 5-15 yaş aralığındaki çocukların internet kullanımı her ne kadar televizyon izleme süresinin üzerine çıksa da on çocuktan dokuzu genellikle her gün televizyon izliyor. Araştırma verileri, bu çocukların çoğunluğunun 18:00 – 21:00 saatleri arasında, yani en çok izlenen zaman diliminde televizyon karşısında olduğunu gösteriyor.
Ayrıca, 12-15 yaş arası internet kullanıcılarının yarısından çoğu, çevrimiçi reklamların kişiselleştirilebileceğinin, video blog sahibi olan “vlogger”ların çeşitli markaları sayfalarında sunarak desteklemek üzere ücret aldığının, yani bunların reklam olduğunun farkındalar. Diğer taraftan, 8-11 yaş aralığı çocukların %24’ünün, 12-15 yaş aralığı çocukların ise %38’inin sponsor linkleri ayırt edebildikleri verisi, birçok çocuğun Google arama motorundaki reklamların farkına varma konusunda yardıma ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor.
Çocukların çevrim içi güvenliği konusunda ise araştırma bulguları, 8-15 yaş aralığındaki on çocuktan dokuzunun bu konuda anne, baba ya da öğretmenleriyle konuşmuş olduğunu gösteriyor.
OFCOM haberi için tıklayınız.
OFCOM raporu için tıklayınız.
İletişimci Bey 07.04.2017 - 15:25
Medya okuryazarlığı zorunlu olmalıdır ve iletişimciler tarafından verilmelidir. Bu dersin eğitimli kişiler tarafından verilmesi gerektiğini kurallarına göre anlatılması gerektiğini siz daha iyi bilmektesiniz. Bu yüzden iletişimciler bu işin ehlidir. Çocuklarımızın geleceği için gereklidir ve bunun için gerekli adımlar atılmalıdır. Tek çocuklarımız değil tüm vatandaşlarımız için gereklidir.